Розпочинаємо підготовку
до державної підсумкової атестації 2016
Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році
Наказ МОН № 940 від 16.09.15 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І
НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
(Увага! До наказу внесено зміни згідно з наказом
МОН №1050 від 8 жовтня 2015 року)
№ 940 від 16 вересня 2015 рокуПро проведення державної підсумкової атестації
учнів (вихованців) у системі загальної середньої
освіти у 2015/2016 навчальному році
Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602 НАКАЗУЮ:
1. Провести з 10 по 20 травня 2016 року державну підсумкову атестацію випускників загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня з трьох предметів.
2. Провести з 1 по 10 червня 2016 року державну підсумкову атестацію випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня з трьох предметів.
3. Провести з 16 по 30 травня 2016 року державну підсумкову атестацію випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня з трьох предметів у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
4. Затвердити переліки навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, що додаються.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на
заступника Міністра Полянського П. Б.
Міністр Сергій Квіт
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
16.09.2015 року № 940
Наказ Міністерства
освіти і науки України
16.09.2015 року № 940
Перелік
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня у 2015/2016 навчальному році
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня у 2015/2016 навчальному році
№ з/п
|
Назва
навчального предмету
|
1.
|
Українська мова |
2.
|
Літературне читання |
3.
|
Математика |
Перелік
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
№ з/п
|
Назва
навчального предмету
|
Примітка
|
1.
|
Українська мова |
|
2.
|
Математика |
|
3.
|
Українська література |
Випускники проходять ДПА з одного з зазначених предметів,
який обирається педагогічною радою навчального закладу. |
Зарубіжна література |
||
Іноземна мова |
||
Історія України |
||
Всесвітня історія |
||
Правознавство. Практичний курс |
||
Географія |
||
Біологія |
||
Хімія |
||
Фізика |
||
Інформатика |
||
Мова національної меншини* |
||
Інтегрований курс «Література»* |
*Для випускників загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням або вивченням мов національних меншин
Перелік
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня у 2015/2016 навчальному році
№ з/п
|
Назва
навчального предмету
|
Примітка
|
1.
|
Українська мова |
|
2.
|
Іноземна мова |
|
3.
|
Математика |
Випускник має право обрати один із зазначених предметів
незалежно від профілю навчального закладу |
Історія |
Проведення ДПА в основній школі у 2016 році (9
клас)
Державна підсумкова атестація у початковій школі в
2015/2016 році проводиться відповідно до Положення про
державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої
освіти та наказу МОН України «Про проведення
державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної
середньої освіти y 2015/2016 навчальному році».
Державна підсумкова атестація випускників 9-х класів
загальноосвітніх навчальних закладів проводиться у письмовій формі з 1
по 8 червня 2016 року з трьох предметів: української мови, математики та
предмета за вибором навчального закладу (за переліком).
Завдання для проведення атестації укладають учителі
відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального
закладу.
Завдання для проведення атестації мають відповідати
державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним
навчальними програмами, затвердженими МОН України.
У школах (класах), у яких вивчення предметів
здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами, атестація може
складатися мовою вивчення предмета.
Вимоги до проведення ДПА у 9-му класі:
- Українська мова
- Математика
- Іноземна мова
- Історія України. Всесвітня історія
- Правознавство. Практичний курс
- Географія
- Біологія
- Хімія
- Фізика
- Інформатика
- Фізична культура
- Мова національної меншини і література*
- Українська література
- Зарубіжна література
*Для випускників загальноосвітніх навчальних закладів
з навчанням або вивченням мов національних меншин.
Складено на підставі Наказу МОН №94 від 8 лютого 2016
року «Про затвердження орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової
атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016
навчальному році».
ДПА-2016 з математики в основній школі (9 клас)
Математика. ДПА
9 клас
Для проведення державної підсумкової атестації готують декілька
варіантів атестаційних робіт. Для учнів загальноосвітніх класів пропонується
поділити роботу на 3 частини.Перша частина - 10-12 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання. Для кожного тестового завдання рекомендується подати 4-5 варіантів відповіді.
Наприклад:
Частина перша (завдання 1 - 10)
Виконуючи завдання першої частини, учень не повинен наводити будь-які міркування. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в роботі указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь.
Друга частина атестаційної роботи може складатися із 4-6 завдань відкритої форми з короткою відповіддю.
Наприклад:
Частина друга (завдання 11-16)
Розв’яжіть завдання і подайте до кожного відповідь:
19. Вишиванки для хлопчика і дівчинки коштували разом 750 грн. Після того, як вишиванка для хлопчиків подешевшала на 20%, а для дівчаток подорожчала на 20%, вони стали коштувати 660 грн. Знайдіть початкову ціну кожної вишиванки.
20. Довжини сторін трикутника дорівнюють 5 см, 6 см, 10 см. Знайти довжину медіани, проведеної до більшої сторони трикутника.
Завдання третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу розв'язання та надав правильну відповідь. Правильність виконання завдань третьої частини оцінює вчитель відповідно до критеріїв і схеми оцінювання завдань, з якими учні завчасно ознайомлені.
Для класів з поглибленим вивченням математики пропонується додати четверту частину роботи. Її рекомендується скласти із з завдань, що відповідають програмі поглибленого вивчення математики.
Наприклад:
Частина четверта (завдання 21 - 23)
Розв’яжіть завдання:
21. Розв’яжіть рівняння
У кожній iз частин атестаційної роботи рекомендується поєднати завдання з алгебри і геометрії у орієнтовному відношенні 2 до 1. Також завдання мають охоплювати увесь курс математики 5-9 класу.
Завдання третьої та четвертої частин атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 135 хв. для учнів загальноосвітніх класів.
Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 180 хвилин.
Для оцінювання письмової роботи необхідно користуватися критеріями оцінювання затвердженими наказом МОН від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти». Систему переведення балів у оцінку обґрунтовують і оприлюднюють.
Складено на підставі Орієнтовних вимог до проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році, затверджених Наказом МОН № 94 від 08 лютого 2016 року
Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти
Наказ МОН № 1222 від 21.08.13 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І
НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 1222 від 21 серпня 2013 рокуПро затвердження орієнтовних вимог оцінювання
навчальних досягнень учнів із базових дисциплін
у системі загальної середньої освіти
З метою організованого переходу на нові Державні стандарти та з метою додержання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів наказую:
1. Затвердити орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану, що додаються.
2. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести цей наказ до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Заступник міністра Б.М. Жебровський
Математика
Усні
відповіді учнів оцінюються за такими вимогами:
Рівень навчальних досягнень учня
(учениці)
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
|
1
|
Учень (учениця) розрізняє математичні об’єкти, подані
в готовому вигляді (поняття, дії, правила, окремі геометричні форми в
довкіллі); виконує найпростіші математичні операції за допомоги вчителя
|
І рівень – початковий
|
2
|
Учень (учениця) розрізняє окремі об’єкти вивчення
(математичні поняття за їх ознаками, формули); виконує найпростіші
математичні операції на рівні копіювання зразка виконання
|
|
3
|
Учень
(учениця) розрізняє об’єкти вивчення (математичні операції, моделі задач);
виконує елементарні математичні операції після детального кількаразового їх
пояснення вчителем
|
|
4
|
Учень (учениця) частково відтворює засвоєну навчальну
інформацію, наводить приклади за аналогією або за підказкою вчителя; розуміє
математичну термінологію; розв'язує однотипні математичні операції за наданим
зразком
|
ІІ рівень –
середній
|
5
|
Учень (учениця) відтворює засвоєну навчальну інформацію
за допомоги вчителя (називає суттєві ознаки математичних об’єктів); частково
використовує математичну термінологію; виконує математичні операції, але не
вміє пояснити свої дії
|
|
6
|
Учень (учениця) відтворює навчальну інформацію у
засвоєній послідовності (за допомоги вчителя формулює правила, закони й
залежності, ілюструє їх прикладами); частково коментує способи виконання
математичних операцій
|
|
7
|
Учень (учениця) називає суттєві ознаки математичних
понять; формулює прості висновки; застосовує знання й уміння під час
виконання математичних завдань за знайомим алгоритмом; частково пояснює свої
дії
|
ІІІ рівень – достатній
|
8
|
Учень (учениця) розкриває сутність математичних понять,
наводить окремі приклади на підтвердження їх розуміння; самостійно виконує
математичні операції; детально пояснює свої дії; виправляє помилки, на які
вказує вчитель
|
|
9
|
Учень (учениця) усвідомлено відтворює навчальний зміст
(встановлює залежності, ілюструє відповіді прикладами з реального життя);
виконує завдання, які потребують значної самостійності; знаходить і виправляє
власні помилки; застосовує елементи пошукової діяльності
|
|
10
|
Учень
(учениця) вільно володіє програмовим матеріалом, встановлює міжпонятійні
зв’язки, комбінує елементи навчальної інформації і способи діяльності для
одержання іншого шляху виконання завдання; аналізує та обґрунтовує способи
виконання математичних операцій; володіє навичками самоконтролю
|
ІV рівень –
високий
|
11
|
Учень
(учениця) демонструє гнучкі знання; описує варіативні ситуації, в яких можна
застосовувати певне знання чи вміння; будує алгоритми виконання математичних
завдань; об’єктивно оцінює свою роботу
|
|
12
|
Учень
(учениця) виявляє системність знань і способів математичної діяльності,
використовує набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих
ситуаціях; демонструє нестандартний підхід до розв'язування навчальних і
практично зорієнтованих задач
|
Письмові роботи оцінюються за такими вимогами:
Рівень навчдосягнень учня
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень
учня (учениці)
|
І рівень –
|
1
|
Робота виконувалась, але допущено 9 і більше грубих помилок
|
початко
|
2
|
Правильно виконано менше 1/3 роботи або в роботі допущено 8 грубих
помилок
|
вий
|
3
|
Правильно
виконано 1/3 роботи або в роботі допущено 7 грубих помилок
|
|
4
|
Правильно виконано 2/5 роботи або в роботі допущено 6 грубих помилок
|
ІІ рівень – середній
|
5
|
Правильно виконано половину роботи або виконано роботу в повному
обсязі й допущено 5 грубих помилок
|
|
6
|
Правильно виконано 3/5 роботи або виконано роботу в повному обсязі й
допущено 4 грубі помилки
|
ІІІ рівень достатній
|
7
|
Правильно виконано 2/3 роботи або виконано роботу в повному обсязі й
допущено 3 грубі помилки
|
ІІІ рівень достатній
|
8
|
Правильно виконано 3/4 роботи або виконано роботу в повному обсязі й
допущено 2 грубі помилки
|
|
9
|
Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й 1 негрубу
помилку
|
|
10
|
Робота
виконана в повному обсязі, але допущено 1 негрубу помилку
|
ІV рівень високий
|
11
|
Робота
виконана правильно в повному обсязі окрім завдання підвищеної складності або
творчого
|
|
12
|
Робота
виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної
складності або творчого
|
Немає коментарів:
Дописати коментар