«Компетентнісний підхід у викладанні як один із шляхів
забезпечення вимог державного стандарту з математики», який підготували вчителі математики Криничанського району.
Нижче можна познайомитися з матеріалами семінару.
На семінарі
пропонувалисяся до розгляду такі питання:
1)Розгляд
основних положень нового державного стандарту в галузі «математика»;
2)компетентнісний
підхід в освітній галузі «Математика»;
3)приклади
навчальний технологій у програмі «Математика»
6-го класу.
Головною метою державної
політики в галузі освіти є створення умов для всебічного розвитку особистості
та творчої самореалізації кожного громадянина України. Це вимагає оновлення
змісту освіти та передбачає узгодженість із сучасними потребами суспільства,
орієнтацію на набуття ключових компетентностей та створення механізмів їх
запровадження.
Мета навчання математики – всебічний
розвиток дитини. Основні завдання навчання математики: забезпечення свідомого
оволодіння учнями системою математичних знань, умінь і навичок, необхідних у повсякденному
житті і майбутній трудовій діяльності, достатніх для успішного опанування інших
знань і здійснення неперервної освіти.
Проблема
введення компетентнісного
підходу в освіті є надзвичайно важливою й неоднозначною. Оскільки поняття
компетентності досить багатогранне, його визначення й трактування постійно є предметом
дискусій.
Освітня галузь «Математика» не акцентує увагу на досягненні учнями компетентностей, а обмежується лише оволодіння знаннями, навичками й уміннями, достатніми для успішного оволодіння іншими освітніми галузями.
Одним із шляхів
оновлення змісту освіти й узгодження його із сучасними потребами, інтеграцією
до європейського та світового просторів є орієнтація на формування
компетентностей та створення ефективних механізмів їх упровадження.
Актуальність поняття компетентності визначається тим, що саме компетентності є
тими індикаторами, які дають змогу визначити готовність учня-випускника до
життя, його подальшого особистого і суспільного розвитку.
Однією із засад
державного стандарту є діяльнісний підхід, який спрямований на розвиток умінь
застосовувати здобуті знання в практичних ситуаціях. Отже пропонується учням
задачі практичного змісту. Розглянемо приклад. Це задачі на побудову і аналіз
діаграм та графіків. Ви помітили, що особливу цікавість викликають завдання в
умовах яких відображені дані, які
стосуються безпосередньо учнів або місцевості в якій мешкають учні.
Завдання на побудову і аналіз діаграм відкривають широкі можливості пропонувати
учням саме такі завдання. Як приклад можна запропонувати діаграми де дано
характеристики об’єктів рідного краю, довжин річок, висоту гір, кількість
мешканців, їх вік або особисті дані учнів, зріст, маса тіла, успішність.
Завдання кожного
педагога — разом з учнями досягти успіху, навчити дітей відчути радість від
подолання труднощів і перешкод, зрозуміти, що нічого не дається в житті просто
так, до всього потрібно докласти зусиль. У сучасних кризових умовах потрібні
професіонали, яким притаманна одна з найцінніших людських рис — стійкість та
вміння долати труднощі. Перша заповідь виховання — дати дітям радість праці,
радість успіху в навчанні та відчуття смаку перемоги, що пробудять у дитячих
серцях почуття гідності. Адже успіх у навчанні — чи не єдине джерело внутрішніх
сил дитини, що породжують енергію для подолання труднощів і бажання навчатися.
Наукою доведено,
що для життєвого успіху необхідні не самі знання, а вміння їх застосувати
відповідно до конкретної життєвої ситуації. «Дослідження, проведені психологами Гарвардського
університету, показали, що успіх на 85% залежить від особистісних якостей,
правильного вибору лінії поведінки, і лише на 15% визначається наявними
знаннями».
Немає коментарів:
Дописати коментар