Lt

Деятельность человека пуста и ничтожна, когда не одушевлена идеею
Н.Чернишевский

Увага!

Персональний блог вчителя математики Вовк Людмили Георгіївни

неділя, 13 грудня 2015 р.

Про що розкаже сімейний альбом

         Родинне свято
«Про що розкаже сімейний альбом?»
Мета:  познайомити учнів з сімейними альбомами, з фотоматеріалами деяких учнів, з їхніми сімейними традиціями;
             виховувати в учнів почуття поваги і любові до своєї родини, бережливе ставлення до сімейних реліквій; гуманність, гордість за свій рід;
             розвивати інтерес до історії свого роду, до ведення сімейних альбомів.
Обладнання: сімейні альбоми з фотоматеріалами, фотоматеріали учнів,   
             проектор, вислови про сім’ю, родину.

Хто не знає свого минулого,
                                               Той не вартий свого майбутнього.
                                                                                               (Максим Рильський)
Хід свята
На сцену виходять учні.
1-й учень. Добрий день, вам, тата й мами.
                   Щиро вас стрічаємо
                   І на святі на родиннім вас усіх вітаємо.

2-й учень. Сьогодні родинне свято у нас.
                  На нього зібралися ми в перший раз.
                  Ми про родини свої вам розкажемо
                  І фотографії охоче покажемо.

3-й учень. На щиру розмову зібрались ми з вами.
                  Розмову сьогодні присвячуєм мамам,
                 А ще татусям, братам і сестричкам,
                  Бабусям, дідусям, тіткам і дядькам -
                   одне слово усім нашим родичам.

Вчитель. Шановні батьки! Я дуже рада вас бачити. Сьогодні у нас день знайомств. Думаю, що всі, хто знаходиться тут, знайомі між собою, але я пропоную продовжити знайомство. Сьогодні наша зустріч буде незвичайною, у проведенні свята нам допоможуть фотографії з сімейних альбомів, адже саме вони бережуть миттєвості  нашого життя – цікаві і несподівані, неповторні і важливі, незабутні і хвилюючі.

Звучить пісня « Сімейний альбом »
Ах, чего только не было с нами -
Первый шаг, первый класс, первый вальс.
Все, чего не расскажешь словами,
Фотографии скажут про нас.

Сколько всякого мы позабыли,
Сколько снова забудем потом.
Чтобы вспомнить, какими мы были,
Загляните в семейный альбом.

Годы быстрые катятся с горки,
И вернуть их наверх не дано.
Позади у нас, как в поговорке,
Было много мостов сожжено.

Все нам дорого - каждая малость,
Каждый миг в отдалении любом.
Чтобы все это не потерялось,
Сохраните семейный альбом.

И летят за страницей страницы -
Наших дней верстовые столбы,
И в домашнем альбоме хранится
Фотокопия нашей судьбы.

Сколько раз она нас разлучала,
То улыбку дарила мельком.
Чтобы жизнь повторилась сначала,
Загляните в семейный альбом.

З історії фотоальбомів
1.В кожному домі на одній із полиць шафи зберігається головна реліквія будь-якої сім’ї – фотоальбом. Фотографії, зроблені в різний час , зберігають пам’ять про родичів і можуть багато розказати дітям про батьків, а батькам про дітей, які на їх очах так швидко ростуть і дорослішають…
2.Перші фотоальбоми з’явилися зразу ж після початку історії створення фотографії – у  січні 1839 року, коли французи Дагер та Н’єпс отримали перші фотозображення. Трохи згодом, через неповний рік, англієць Толбот створив перший в історії фотоальбом.
Класичний фотоальбом з’явився у 1873 році.
fotoalbom istoria

3.В цей же час фотоальбоми стали виставляти в домівках багатих людей, у альбомів покращувався зовнішній вигляд і якість. Фотоальбом став декоративним об’єктом: в шкіряному перепльоті, позолочений, інкрустований перламутром та ін.

albom stsruy
4.У 1960 році з’явилися фотоальбоми з прорізами для двох розмірів. Виникають також фотоальбоми і для фотографій різних  розмірів.
5.З появою у 1935 році фотоплівки KODAC HROME розпочалося механізоване виробництво фотографій і фотоальбомів. Тепер уже не обов’язково було відвідувати фото студії. Робити знімки повсякденно стало нормою. Почалося виробництво недорогих пластикових фотоальбомів і відтоді люди зберігають фотографії саме в них.
6.Зараз фотоальбоми присвячують будь-якій важливій події в історії сім’ї:
перші роки життя дитини, її похід у перший клас, срібне або золоте весілля, ювілей і т.д. Причому до створення фотоальбомів відносяться з особливою увагою, підбираючи тільки кращі фотографії.
7.Фотоальбом  - це справжня сімейна реліквія, яка бережно передається  в спадок батьками своїм дітям. Але практика показує, що навіть найякісніший фотоальбом має максимальний вік – не більше 50 років. А значить , якщо після цього строку фотографії не помістити  в новий фотоальбом, вони можуть дуже пошкодитися.
Вчитель. Сьогодні ми зібралися разом на сімейне свято. Сім’я відіграє найважливішу роль у житті людини. Сім’я – це святий вузол, яким пов’язані всі члени родини. І тим міцніша родина, чим міцніша дружба в сім’ї. А як же народилася сім’я?

На сцену виходять два учні.

Вчитель. Мільйони років тому , коли Земля ще була зовсім юною, зустрілися двоє: чоловік і жінка. Вони покохали одне одного й вирішили жити разом. Це – Адам і Єва.

Адам. Хто народжуватиме дітей?

Єва. Я.

Адам.  Хто їх доглядатиме й виховуватиме ?

Єва.  Я.

 Адам.  Хто берегтиме сімейне вогнище?

Єва.  Я.

Адам. А хто ділитиме зі мною радощі й розчарування?

Єва.  Я, я, я, я, я, я, я.

Вчитель.  Сім «я» прозвучало з вуст жінки. Так і народилася на землі перша сім’я.
Вчитель.  А зараз ми перейдемо до основної сторінки нашої зустрічі – знайомства з фотоальбомами наших сімей.
                 Вчитель: Молоді люди знайомляться, розуміють, що зустріли свою половинку й жити без неї не можуть, закохуються та йдуть до РАГСу, церкви, щоб узяти шлюб.
Шлюб – добровільний союз чоловіка та жінки з метою створення сім’ї.
Давайте зараз разом поглянемо як народжувалися сім’ї наших молодих мам і тат.
Про це наша 1-ша сторінка «Весільні фото».

(перегляд фотографій)

-         Давайте спитаємо ваших мам і тат, а як вони познайомилися?
-         Чому вирішили одружитися?
-         Чи пам’ятають вони дату свого весілля?
-         Чи пам’ятають вони свого фотографа на весіллі?

Вчитель. Дуже скоро після створення сім’ї, у стінах рідних домівок можна було почути тоненькі голоски новонароджених діточок. Зараз ми поглянемо на фотографії та спробуємо впізнати тих, хто є на них.
Отже,  2-га сторінка « Народження дітей »
(перегляд фотографій)

Шановні батьки!
-Якими були ваші перші думки після народження дитини?
- Про що ви думали, коли дивились на ваше дитятко?
-Яка була маса вашої дитини при народженні?
-А зріст?
-В який день тижня народилися ваші діти?
    
Вчитель:  Мати і батько – найближчі й найрідніші люди для кожного з нас. Скільки ночей не досипає мати, доглядаючи свою дитину, скільки сил прикладає батько, щоб забезпечити дітей, сім’ю всім необхідним. Пам’ятайте діти Божу заповідь, яка говорить: «Шануй батька свого і матір свою -  і добре тобі буде, і довголітнім ти будеш на землі, яку Господь, Бог твій, дає тобі». І за цією заповіддю повинна жити кожна людина.
Дуже цікавою будуть наступні сторінки нашого фотоальбому, які повернуть нас у минуле років на 20 – 30, і можливо хтось впізнає в обличчі мами чи батька себе.
Тож продовжуємо: 3-я сторінка  «Мама і тато».

(перегляд фотографій)
Запитання для мам:
1. Чи є у вас фотографії з дитсадка?
2. Чи є у вас фотографії шкільних подруг??
3. Чи зберігаєте ви свої шкільні фотографії?
4. Які цікаві моменти шкільного життя ви б хотіли сфотографувати, якби можна було повернути час назад?
5. Чи можете ви назвати найстарішу фотографію з вашого фотоальбому?
6.А чи ведуться у ваших сім’ях альбоми-літописи?
7.Які саме фотографії містяться в цих альбомах, які записи занесені?
8.А чи потрібно підписувати фотографії?

Запитання для татусів:
1. Чи мав хтось із ваших однокласників фотоапарат?
2. Чи є у вас фотографії хлопців – однокласників?
3. Чи бережете ви фотографії своїх товаришів по службі в армії?
4. Чи  є у вас фотографії з вашої роботи?
5. Хто у вашій сім’ї займається фотоальбомом?
6. В яку пору року у вас найбільше сімейних свят.

Вчитель. - Хто є найрідніший  і найвеселіший для онуків?
- На кого можна і верхи сісти?
- І на руки залізти?
-І поплакати , коли батьки насварять ?
Тож переходимо до наступної сторінки нашого фотоальбому

4-а сторінка « Наші  бабусі і дідусі »
(перегляд фотографій)
(Учні зачитують відомості про своїх бабусь і дідусів згідно слайдів).

Вчитель. Головне багатство сім’ї – діти. О.Герцен у ХІХ сторіччі сказав: «Сім’я розпочинається з дітей. Діти – це дзеркало батьків, їхня надія на краще майбутнє».

Питання татам: які почуття у вас були, коли ви дізналися, що стали батьком? Для чого в сім’ї потрібні діти? (відповіді батьків).
Поглянемо зараз на наших прекрасних дітей і згадаємо деякі миттєвості їхнього життя. Отже, 5 сторінка « Наші діти »
(перегляд фотографій)


Вчитель. А тепер поглянемо на 6-у сторінку презентації:
   «Про що розповість сімейний альбом?»

(перегляд фотографій)
Шановні батьки! Прохання до вас коментувати ті фотографії, які ви будете бачити зараз на екрані.

Вчитель. Я думаю, що важливу роль у нашому фотоальбомі сьогодні повинна зіграти і наступна 7-ма сторінка «Класна родина», оскільки у школі ваші діти перебувають дуже багато часу і протягом навчання в школі є дуже багато цікавих моментів, про які нам зараз розкажуть наступні фотографії.

Вчитель. Кожна людина повинна знати свій родовід, пам’ятати своїх прапрадідів, знати, чим вони займалися, як жили, чим славилися. Треба вивчати «дерево свого роду». Що більший рід, то міцнішим росте дерево, і у кожної гілочки чи коріння є своє ім’я. Дізнатися про це нам може допомогти сімейний архів – родинні фотографії, листи, альбоми, інші сімейні реліквії.
Та, напевне, найбільшу цінність у сімейному архіві займає сімейний альбом-літопис.

Вчитель: Сьогодні ми ближче познайомилися із сім’ями, сімейними традиціями, уподобаннями членів родин.
На згадку про нашу зустріч я вручаю вам батькам пам’ятку «Поради батькам» , а також пам’ятні подарунки – невеличкі фотоальбоми, які можливо стануть поштовхом до створення сімейних літописів.

«Поради батькам»

Шановні батьки!
Разом із дитиною збирайте домашні реліквії.
Зробіть для цього спеціальну скриньку.
Кладіть туди речі, які є пам’ятними для вашої сім’ї:
табелі успішності, старі іграшки, фотографії, малюнки, тощо.
Раз на рік влаштовуйте «Вечори спогадів», на яких гуртом переглядайте зібрані реліквії.
Нагадуємо, що, за статистичними даними, батьки в середньому витрачають 14,5 хвилин на день для спілкування з дитиною , із них 12,5 хвилин – на критику, на зауваження.
Знайдіть більше часу на спілкування з вашою дитиною, не забувайте її хвалити. Нехай вона почуває себе повноцінним членом родини.


Сподіваюся, що сьогоднішнє свято надовго запам’ятається всім присутнім.
Про свої враження про свято та побажання учням я прошу вас, шановні батьки, написати на стікерах та прикріпити до фотографії класу.
 ( батьки пишуть свої відгуки про свято)
Вчитель:    Дякую за увагу. До нових зустрічей! До побачення!



Ігри з батьками

Шановні батьки! Розкажіть про свою дитину трьома реченнями. Можна почати зі слів «Я пишаюся своїм сином (дочкою) тому, що…»

2.«Організована сім’я»
Шановні члени родини! Пропонуємо вам за 10 секунд вишикуватись  за зростом, за довжиною волосся, за віком, за алфавітом

3.«Улюблена страва»
     Шановні батьки! Прорекламуйте, будь-ласка, улюблену страву своєї сім’ї.

4.«Пильне око»
Шановні батьки! Назвіть, на ваш, погляд найактивнішу сім’ю сьогоднішнього свята.

5. «Будьмо галантними»
Шановні батьки! Вам необхідно сказати кілька компліментів в адресу сім’ї, яка сидить праворуч від вас.

6.«Реклама»
Шановні батьки! Вам необхідно за 1хвилину підготувати рекламу «Родзинка сім’ї». Рекламувати можна захоплення, традиції, уміння, ремесло,  тощо.

7. «Говори правду»
Тато чи мама стоять із дитиною спинами один до одного. На запитання ведучого дитина відповідає кивком голови, а хтось із батьків – уголос.
-              Чи любила ваша дитина манну кашу в дитинстві?
-              Чи завжди дитина складала свої іграшки на місце?
-              Чи миє дитина посуд після вечері?
-              Чи доручаєте ви своїй дитині генеральне прибирання в кімнатах?
-              Чи завжди перевіряють батьки у тебе уроки?
-              Чи боїшся ти говорити батькам про погану оцінку?
-              Чи веселі у тебе батьки?

8. «Пищи, поросятко, пищи» або впізнай знайомий голос

Учневі зав’язують очі платком, дають у руки подушечку і ставлять його посередині кімнати. Батьки  і учні сідають на стільцях навколо учня. Учня повертають тричі навколо осі , щоб він втратив орієнтацію в кімнаті. Тоді він повинен покласти подушечку одному сидячому на коліна і сісти на неї. Виконуючи це , гравець із зав’язаними очима, кричить : «Пищи, поросятко, пищи!» У відповідь на це людина, на колінах якої сидить учень, пищить як порося.  Учень повинен впізнати голос поросяти. Дається три спроби на виконання завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар